Voices and thinking of a little fish when it attempts all kinds of challenges in its life....

Pages

Sunday, January 24, 2010

伪装?

朋友,
你说你没时间,也没心思去关心我,
我没有怪你呀。
只是,
我感到很无能,
不能帮到你什么的,
就算你是多么的迷惑、无助,
我都无法付你一把,
是我不对。

我也许不能完全了解你你现在的心情,
也许我也无法明白你的处境,
但我可以肯定,
我看得出你的伪装,
看得出你的脆弱,
看得出你的无助,
也看得出你不想让别人知道你的心情和状况
而变成刺猬保护你那弱小的心灵。

以上的,
也许只是我主观的看法及揣测,
你不需要告诉我对否,
自己懂了就好。
我没有任何反应,
是因为你是需要一个喘息的空间,
需要的是一双聆听的耳朵,
而不是一些有完没完、自以为是的意见。

朋友坦诚相对,
也是要有各自的空间,
这样对彼此都会较好。
我知道缠着我的问题
令你觉得你不该再烦我了。
但我可以告诉你,
我的问题是不会影响我们的。

只是,
我还是觉得很愧疚。
我还以为就凭我,
我可以操纵很多事。
原来我的力量是那么的小。
很多事都不由自主,
而伤害了你。

最近听到一首歌,
喜欢的原因是
它唱出了我的意境。
他说:感觉累了就要放空自己,
别人说的话, 随便听一听,自己做决定。

我想,
我们都累了。
也许是时候放空自己了。
找个属于自己的空间,
卸下不属于自己的伪装,
然后放空一下,
好好的对待自己吧!



2 comments:

Anonymous said...

me oso thought that i can handle o change the whole matter with my own power but the fact was im wrong..many thing tat was happened, we just can stay thr n doing nthing. Wat we can felt oni was helpless. Now i feel like the person who i care was facing the difficuties oso but i cant help much...

louise~ said...

I think better leave it to the person who need to face the situation. nobody could help except for him/her own self. this is what i understand recently. hope u would have a better life.